10 redenen om te minderen met Koolhydraten:

Woensdag, 20 September 2017


Voor iedereen zou het aan te raden zijn om de inname van geraffineerde suiker en meelproducten te verminderen. Dit geldt ook voor de grote hoeveelheden bewerkt voedsel vol verzadigde vetten, deze zijn ongezond en niet nodig voor het menselijk lichaam. Als u aanleg heeft om aan te komen of maar moeilijk gewicht verliest met andere diëten, dan is het koolhydraatarm dieet zeker wat voor u.

afvallen

Voor mensen die diabetes hebben is een koolhydraatarm dieet zeker geschikt en wordt zelfs aangeraden. Ook is een koolhydraatarm dieet geschikt voor u als u insulineresistentie heeft ontwikkeld, wat ook vaak voorkomt in combinatie met diabetes.

10 redenen om uw koolhydraten te beperken

  1. Eindelijk een succesvolle gewichtsbeheersing
  2. Efficiënter immuunsysteem
  3. Minder hongergevoelens
  4. Verhoogde energie
  5. Betere concentratie
  6. Een gestabiliseerde bloedsuikerspiegel
  7. Stabiele insulineniveaus
  8. Minder risico op ziekten zoals kanker, suikerziekte en hartziekten
  9. Langzamere biologische veroudering
  10. Vetafname

Fabeltjes en feiten

Fabel: iedere dag een maaltijd overslaan is een goede manier om af te vallen

Feit: uw lichaam heeft dagelijks voldoende voedingsstoffen nodig om te kunnen functioneren. Als u maaltijden overslaat merkt uw lichaam dat en gaat juist vet opslaan om zo de komende tijd toch door te komen. Ook is het een grote kans dat als u maaltijden overslaat u toch honger tussendoor krijgt en sneller iets gaan snoepen of snacken. Om af te vallen is het beter om meerdere kleine maaltijden over de dag te verdelen, zo heeft u minder honger en minder kans dat u tussendoortjes gaat eten.

Fabel: als je ’s avonds laat eet voordat je gaat slapen kom je aan.

Feit: wanneer je eet maakt niets uit, wel wát je eet. Eet u voedsel wat niet goed is voor uw lichaam, dan komt u weer aan.

Fabel: vetvrij of vetarm betekend weinig of géén koolhydraten.

Feit: veel vetvrije of vetarme producten bevatten juist veel calorieën omdat ze meer suiker, bindmiddelen of andere producten hebben toegevoegd om de smaak te verbeteren. Die toegevoegde producten bevatten vaak veel koolhydraten.

Heb je vragen naar aanleiding van een van deze feiten of fabels? Stel je vraag via het contactformulier.


Het koolhydraatarmdieet dieetplan:

koolhydraatarm dieet

Koolhydraatarm recept 14 (bladzijde 13)

koolhydraatarme koekjes

Koolhydraatarm recept 19 (bladzijde 19)

koolhydraatarme salade

Koolhydraatarm recept 34 (bladzijde 23)

omelet

Koolhydraatarm recept 41 (bladzijde 32)

avocado koolhydraatarm

Koolhydraatarm recept 67 (bladzijde 41)

gezonde salade

Koolhydraatarm recept 88 (bladzijde 49)

carpaccio

Koolhydraatarmrecept 101 (bladzijde 56)

biefstuk koolhydraatarm

Koolhydraatarmrecept 112 (bladzijde 62)

koolhydraatarme muffin

Koolhydraatarmrecept 118 (bladzijde 68)

koolhydraatarm brood