logo mobiel

Koolhydraatarme diner recepten met tips voor variatie

Inhoudsopgave:

Een makkelijke maaltijd koolhydraatarm maken

Wil je graag minder koolhydraten eten? Dan kan het nog best even zoeken zijn naar de juiste mix op je bord. Wat eet je wel en wat niet? Wij helpen je graag op weg! Vaak denken mensen dat het lastig is om dagelijks een lekkere koolhydraatarme maaltijd op tafel te zetten. Toch hoeft het helemaal niet ingewikkeld te zijn. Je kunt eens beginnen met rijst, aardappels, brood en pasta weglaten en een extra portie groenten, vlees of vis nemen. Om je nog meer inspiratie te geven, vind je hier allerlei lekkere koolhydraatarme diner recepten. Mocht je het lastig vinden om koolhydraatrijke producten te vervangen, dan kun je koolhydraatarme vervangers gebruiken voor producten met veel koolhydraten. Serveer een koolhydraatarme maaltijd eventueel met een van onze heerlijke koolhydraatarme bijgerechten.

Daarom kiezen voor een koolhydraatarm diner

Koolhydraatarme voeding is een levensstijl of dieet waarbij je let op de hoeveelheid koolhydraten die je tot je neemt. 'Koolhydraten' is een verzamelnaam voor zetmelen en vezels, en komt van nature voor in bepaalde ingrediënten. Het is belangrijk dat je je realiseert dat niet alle koolhydraten slecht zijn. Koolhydraatarm betekent niet koolhydraatloos. Het betekent wel dat je minder koolhydraten tot je neemt en ze voornamelijk uit groenten en fruit haalt. Je lichaam kan namelijk niet zonder koolhydraten, vooral je hersenen hebben koolhydraten nodig om goed te kunnen functioneren. Alleen is het probleem dat we tegenwoordig te veel koolhydraten tot ons nemen. Zoveel dat ons lichaam ze niet allemaal kan gebruiken en het wordt opgeslagen als vetreserve. Daarom is het goed om minder koolhydraten te eten.

Tips bij beperkte tijd in de keuken

Ik heb geen tijd om in de keuken te staan Geen zorgen, iedereen heeft wel eens tijd te kort. Als je laat thuis bent na je werk heb je niet altijd zin om in de keuken te staan en dat is begrijpelijk. Daarom kun je hier een aantal tips lezen.

  • Kook bijvoorbeeld op een avond dat je wel genoeg tijd hebt meerdere porties. Je kunt een grote pan maken en een deel in de koelkast en/of diepvries bewaren. Zo heb je altijd een gezonde kant-en-klare maaltijd in huis. Het is ook goedkoper om een grote pan klaar te maken want dan kun je grote voordeel verpakkingen kopen. Hierdoor bespaar je op je boodschappen en op je energiekosten.
  • Koop diepvriesgroenten of voorgesneden groenten als je een keer wat minder tijd hebt. Dit scheelt je schoonmaak- en voorbereidingstijd.
  • Kies voor een ovenschotel. Dit hoef je alleen maar even voor te bereiden en daarna doet de oven de rest voor je! Ondertussen kun je vast even douchen, ontspannen of iets afmaken.
  • Maak een eetplanning. Bekijk per week wanneer je wel en geen tijd hebt om boodschappen te doen en te koken. Door van te voren een planning te maken ben je minder gestresst en weet je waar je aan toe bent.
  • Gebruik een waterkoken als je iets moet koken. Zo kookt het water sneller dan koud water in een pan te doen.
Broccoli creme soep met walnoten
Adana kebab
garnalen curry
pulled pork uit de slowcooker
kaasgehaktballen met tomatensaus
Tjap tjoy met kerrie en kip
viscurry recept
Kip met champignons en cheddar kaas
Kipburgers
Stamppot van knolselderij en adijvie
italiaanse maaltijdsalade
Kip madras met broccolirijst
Gevulde portobello met paprika bosui en kaas
koolhydraatarme burger van tomaat
Broodje pulled pork met koolsla
pompoensoep
Wokje met noodles zalm en groenten
Sticky bloemkoolroosjes met teriyaki marinade en zoetzure groenten
Pulled chicken wrap
sla wraps
crispy chicken wrap
kibbeling met remouladesaus
portobello burger
koolhydraatarme pizza
Gewokte rundvleesreepjes met groente en
zalm uit de oven
Gevulde courgette
chicken teriyaki wraps
Gevulde paprika

Koolhydraatarme diner recepten

Courgetti bolognese

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Courgetti bolognese


Rosbief Salade

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Rosbief Salade


Enchilada met groene romige saus

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Enchilada met groene romige saus


Koolhydraatarme Chileense pastel de choclo

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Koolhydraatarme Chileense pastel de choclo


Aardappel Anders Ovenschotel

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Aardappel Anders Ovenschotel


Courgetti met pesto en kipgehaktballen

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Courgetti met pesto en kipgehaktballen


Sla wraps met pittig gehakt

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Sla wraps met pittig gehakt


Salade met gegrilde kikkererwten

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Salade met gegrilde kikkererwten


Pita pizza

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Pita pizza


Lowcarb wrap met kip

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Lowcarb wrap met kip


Keto sushi wrap

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Keto sushi wrap


Witlof met ham en kaassaus uit de oven

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Witlof met ham en kaassaus uit de oven


Vegetarische portobello tenders

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Vegetarische portobello tenders


Vegetarische burger

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Vegetarische burger


Aspergesoep

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Aspergesoep


Pittige pompoensoep

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Pittige pompoensoep


Low carb quesadillas

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Low carb quesadillas


Shakshuka

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Shakshuka


Keto bbq bordje

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Keto bbq bordje


Broccoli cheddar soep met hamreepjes

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Broccoli cheddar soep met hamreepjes


Griekse souvlaki van de bbq

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Griekse souvlaki van de bbq


Gevulde kipfilet met roomvulling

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Gevulde kipfilet met roomvulling


Gehaktballen in tomaten-kaassaus

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Gehaktballen in tomaten-kaassaus


Boerenkool ovenschotel

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Boerenkool ovenschotel


Ovenschotel met gehakt rodekool en kaaspuree

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Ovenschotel met gehakt rodekool en kaaspuree


Koolhydraatarme shakshuka

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Koolhydraatarme shakshuka


Broccoli creme soep met walnoten

Broccoli creme soep met walnoten

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Broccoli creme soep met walnoten


Adana kebab met frisse yoghurt dip

Adana kebab

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Adana kebab met frisse yoghurt dip


Garnalen curry

garnalen curry

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Garnalen curry


Pulled pork uit de slowcooker

pulled pork uit de slowcooker

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Pulled pork uit de slowcooker


Kaasgehaktballen met tomatensaus

kaasgehaktballen met tomatensaus

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Kaasgehaktballen met tomatensaus


Tjap tjoy met kerrie en kip

Tjap tjoy met kerrie en kip

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Tjap tjoy met kerrie en kip


Viscurry recept

viscurry recept

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Viscurry recept


Kip met champignons en cheddar kaas

Kip met champignons en cheddar kaas

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Kip met champignons en cheddar kaas


Kipburgers

Kipburgers

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Kipburgers


Stamppot van knolselderij en adijvie

Stamppot van knolselderij en adijvie

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Stamppot van knolselderij en adijvie


Italiaanse maaltijdsalade

italiaanse maaltijdsalade

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Italiaanse maaltijdsalade


Kip madras met broccolirijst

Kip madras met broccolirijst

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Kip madras met broccolirijst


Gevulde portobello met paprika bosui en kaas

Gevulde portobello met paprika bosui en kaas

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Gevulde portobello met paprika bosui en kaas


Koolhydraatarme burger van tomaat

koolhydraatarme burger van tomaat

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Koolhydraatarme burger van tomaat


Broodje pulled pork met koolsla

Broodje pulled pork met koolsla

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Broodje pulled pork met koolsla


Pompoensoep

pompoensoep

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Pompoensoep


Wokje met noodles zalm en groenten

Wokje met noodles zalm en groenten

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Wokje met noodles zalm en groenten



Pulled chicken wrap

Pulled chicken wrap

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Pulled chicken wrap


Sla wraps

sla wraps

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Sla wraps


Crispy chicken wrap

crispy chicken wrap

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Crispy chicken wrap


Kibbeling met remouladesaus

kibbeling met remouladesaus

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Kibbeling met remouladesaus


Portobello burger

portobello burger

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Portobello burger


Koolhydraatarme pizza

koolhydraatarme pizza

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Koolhydraatarme pizza


Gewokte rundvleesreepjes met groenten

Gewokte rundvleesreepjes met groente en

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Gewokte rundvleesreepjes met groenten


Kruidige zalm uit de oven met citroen

zalm uit de oven

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Kruidige zalm uit de oven met citroen


Gevulde courgette met paprika en gehakt

Gevulde courgette

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Gevulde courgette met paprika en gehakt


Chicken teriyaki wraps

chicken teriyaki wraps

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Chicken teriyaki wraps


Gevulde paprika

Gevulde paprika

Bekijk het complete recept met bereiding en ingrediëntenlijst: Gevulde paprika


Bekijk ook onze ontbijt, lunch en snack recepten:

Ontbijt recepten

gezond ontbijt

Lunch recepten

Sandwich

Tussendoortjes

snack gehaktballetjes

Interessante artikelen voor een koolhydraatarme levensstijl:

Verschillen koolhydraatarm koolhydraatbeperkt en ketogeen
Verschillen koolhydraatarm koolhydraatbeperkt en ketogeen

Koolhydraatarm betekent 30 to 50 gram koolhydraten per dag, koolhydraatbeperkt is 50 tot 75 gram koolhydraten en ketogeen is maximaal 20 of 30 gram koolhydraten per dag. Lees hier verder: Kies jij voor koolhydraatarm, koolhydraatbeperkt of ketogeen

Champignon omelet
Recept: Champignon omelet

Een champignon omelet is koolhydraatarm en ideaal als ontbijt of lunch. Je kunt dit koolhydraatarm recept natuurlijk naar je eigen hand zetten. Lees hier verder: Champignon omelet

Inhoudsopgave lisa kookt koolhydraatarm 2
Inhoudsopgave lisa kookt koolhydraatarm 2

Inhoudsopgave Lisa kookt koolhydraatarm 2. Lees hier verder: Inhoudsopgave Lisa kookt koolhydraatarm deel 2

low carb recepten