logo mobiel

Macros berekenen: hoeveel koolhydraten per dag heb ik nodig

Zoals je waarschijnlijk weet, kun je met een koolhydraatarm eetpatroon ervoor zorgen dat je lichaam van een koolhydraatverbranding over gaat naar vetverbranding. Ben je benieuwd hoeveel gram eiwitten, koolhydraten en vetten jij dagelijks nodig hebt om jouw doelstelling te bereiken? Gebruik dan onderstaande tool om jouw ideale macronutriënten verdeling te berekenen.

Vul jouw gegevens in voor een correcte berekening:

Gewicht in kilo:
Weightlbs
Weightstoneslbs
Lengte in meter:
Heightfeetinches
Heightfeetinches
Leeftijd in jaren:
Geslacht:
       
Lichamelijke Activiteit: (uitleg nodig?)
     
       
Huidige vet % (schatting nodig?)
Gram koolhydraten per dag (uitleg nodig?)

Resultaten en macro berekening:

De BMR (basal metabolic rate) geeft aan hoeveel calorieën jouw lichaam in rusttoestand verbruikt, dus als je heel de dag in bed zou liggen. Het aantal calorieën in de tabel hieronder geeft aan bij welke calorie-consumptie je op hetzelfde gewicht zal blijven:

Vul in wat je doelstelling is:

     

Hieronder vind je drie berekeningen om je te helpen bij het afvallen. De eerste tabel gaat uit van een calorie-consumptie van 10% minder dan je nodig hebt. Weet je niet precies waarmee je moet beginnen om af te vallen, kies dan daarvoor.

De tabel hieronder gaat ervan uit dat je jouw calorie-consumptie met 20% wilt verminderen om af te vallen.

De tabel hieronder gaat ervan uit dat je jouw calorie-consumptie met 30% wilt verminderen om af te vallen.

Hieronder vind je drie berekeningen om je te helpen bij het aankomen. De eerste tabel gaat uit van een calorie-consumptie van 10% meer dan je nodig hebt.

Heb je nog vragen of ben je benieuwd hoe anderen hun koolhydraatarm eetpatroon precies invullen? Neem dan eens een kijkje in onze groep: Koolhydraatarm eten

Interessante artikelen voor een koolhydraatarme levensstijl:

Lisa's Maaltijdplanner
Lisa's Maaltijdplanner

Lisa's maaltijdplanner helpt je in 12 weken aan een gezonder eetpatroon, slanker lijf en stabielere bloedsuikerspiegel. Een gezonde leefstijlverandering bewerkstelligen zonder poespas dus. Lees hier verder: Boek Blijvend Resultaat met Lisa's Maaltijdplanner

Gevulde paprika met ei
Recept: Gevulde paprika met ei

Een eenvoudig koolhydraatarm recept, gevulde paprike met ei. Ideaal als snel ontbijt, meenemen als lunch en vele variaties mogelijk door het toevoegen van groenten en kruiden. Lees hier verder: Gevulde paprika met ei

Tips koolhydraatarm dieet & Schuilnamen voor suike
Tips koolhydraatarm dieet & Schuilnamen voor suike

Er zijn veel verschillende namen voor suikers en koolhydraten. Laat je niet misleiden en volg deze tips in het koolhydraatarm dieet. Lees hier verder: Tips koolhydraatarm dieet & schuilnamen suiker

Koolhydraatarm receptNieuw

Gefrituurde garnalen

Bekijk het recept: Gefrituurde garnalen

Meer waardevolle informatie ontvangen?

Ontvang nu de laatste updates over het koolhydraatarm dieet in je mailbox.

Socials - Like ons!

low carb recepten