logo mobiel

Macros berekenen: hoeveel koolhydraten per dag heb ik nodig

Zoals je waarschijnlijk weet, kun je met een koolhydraatarm eetpatroon ervoor zorgen dat je lichaam van een koolhydraatverbranding over gaat naar vetverbranding. Ben je benieuwd hoeveel gram eiwitten, koolhydraten en vetten jij dagelijks nodig hebt om jouw doelstelling te bereiken? Gebruik dan onderstaande tool om jouw ideale macronutriënten verdeling te berekenen.

Vul jouw gegevens in voor een correcte berekening:

Gewicht in kilo:
Weightlbs
Weightstoneslbs
Lengte in meter:
Heightfeetinches
Heightfeetinches
Leeftijd in jaren:
Geslacht:
       
Lichamelijke Activiteit: (uitleg nodig?)
     
       
Huidige vet % (schatting nodig?)
Gram koolhydraten per dag (uitleg nodig?)

Resultaten en macro berekening:

De BMR (basal metabolic rate) geeft aan hoeveel calorieën jouw lichaam in rusttoestand verbruikt, dus als je heel de dag in bed zou liggen. Het aantal calorieën in de tabel hieronder geeft aan bij welke calorie-consumptie je op hetzelfde gewicht zal blijven:

Vul in wat je doelstelling is:

     

Hieronder vind je drie berekeningen om je te helpen bij het afvallen. De eerste tabel gaat uit van een calorie-consumptie van 10% minder dan je nodig hebt. Weet je niet precies waarmee je moet beginnen om af te vallen, kies dan daarvoor.

De tabel hieronder gaat ervan uit dat je jouw calorie-consumptie met 20% wilt verminderen om af te vallen.

De tabel hieronder gaat ervan uit dat je jouw calorie-consumptie met 30% wilt verminderen om af te vallen.

Hieronder vind je drie berekeningen om je te helpen bij het aankomen. De eerste tabel gaat uit van een calorie-consumptie van 10% meer dan je nodig hebt.

Heb je nog vragen of ben je benieuwd hoe anderen hun koolhydraatarm eetpatroon precies invullen? Neem dan eens een kijkje in onze groep: Koolhydraatarm eten

Interessante artikelen voor een koolhydraatarme levensstijl:

Bewust omgaan met koolhydraten
Bewust omgaan met koolhydraten

Alle koolhydraten worden omgezet tot glucose, een brandstof voor het lichaam. Leer je lichaam om vet te verbranden in plaats van koolhydraten. Lees hier verder: Bewust omgaan met carbs - hoe doe jij dat?

Vegetarisch koolhydraatarm weekmenu
Vegetarisch koolhydraatarm weekmenu

Als je vegetarisch bent of geinteresseerd bent in een vegetarisch koolhydraatarm dieet weekmenu dan is dit menu wat voor jou. Lees hier verder: Vegetarisch koolhydraatarm weekmenu

Gevulde paprika met ei
Recept: Gevulde paprika met ei

Een eenvoudig koolhydraatarm recept, gevulde paprike met ei. Ideaal als snel ontbijt, meenemen als lunch en vele variaties mogelijk door het toevoegen van groenten en kruiden. Lees hier verder: Gevulde paprika met ei

Koolhydraatarm receptNieuw

Bekijk het recept: Volle yoghurt met rood fruit en walnoten

Meer waardevolle informatie ontvangen?

Ontvang nu de laatste updates over het koolhydraatarm dieet in je mailbox.

Socials - Like ons!

low carb recepten