logo mobiel
Locatie: Home | Kennisbank | Eiwitten

Eiwitten

Door: Lisa

Eiwitten zijn belangrijke voedingsstoffen, net als koolhydraten en vetten. Eiwitten leveren calorieën en bestaan uit ketens van aminozuren. Aminozuren zijn bouwstenen voor het eiwit in lichaamscellen.

Een andere benaming voor eiwitten is proteïne. Zowel plantaardige als dierlijke producten zijn bronnen van eiwit. Denk hierbij aan zuivel, brood, peulvruchten, granen, noten, kaas, eieren, vis en gevogelte. Vlees is het meest eiwitrijk, het bevat in totaal 20-30% eiwitten.

Een volwassene heeft gemiddeld 0,8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig. Soms is dat meer bijvoorbeeld bij het uitoefenen van kracht- en duursport, een vegetarisch voedingspatroon of tijdens een zwangerschap.

Ga hier terug naar de kennisbank

Interessante artikelen voor een koolhydraatarme levensstijl:

Chicken teriyaki wraps
Recept: Chicken teriyaki wraps

Wraps zijn hartstikke lekker, maar zitten soms vol met koolhydraten, bekijk deze chicken teriyaki wraps Lees hier verder: Chicken teriyaki wraps

Ervaringen en Reviews overzicht
Ervaringen en Reviews overzicht

Ervaringen van anderen kunnen u helpen bij de keuze voor het koolhydraatarm dieet. Lees hier alle reviews en reacties. Lees hier verder: Ervaringen met ons koolhydraatarm dieet

Koolhydraatarme lunch recepten
Koolhydraatarme lunch recepten

Geniet van deze lekkere koolhydraatarme lunch recepten en ontdek hoe je met minder koolhydraten toch een heerlijke en eenvoudige lunch kunt maken. Lees hier verder: Koolhydraatarme lunch recepten en tips

Meer waardevolle informatie ontvangen?

Ontvang nu de laatste updates over het koolhydraatarm dieet in je mailbox.

Socials - Like ons!

low carb recepten