logo mobiel

Eiwitten

Door: Lisa

Eiwitten zijn belangrijke voedingsstoffen, net als koolhydraten en vetten. Eiwitten leveren calorieën en bestaan uit ketens van aminozuren. Aminozuren zijn bouwstenen voor het eiwit in lichaamscellen.

Een andere benaming voor eiwitten is proteïne. Zowel plantaardige als dierlijke producten zijn bronnen van eiwit. Denk hierbij aan zuivel, brood, peulvruchten, granen, noten, kaas, eieren, vis en gevogelte. Vlees is het meest eiwitrijk, het bevat in totaal 20-30% eiwitten.

Een volwassene heeft gemiddeld 0,8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig. Soms is dat meer bijvoorbeeld bij het uitoefenen van kracht- en duursport, een vegetarisch voedingspatroon of tijdens een zwangerschap.

Ga hier terug naar de kennisbank

Interessante artikelen voor een koolhydraatarme levensstijl:

Ervaringen en Reviews overzicht
Ervaringen en Reviews overzicht

Ervaringen van anderen kunnen u helpen bij de keuze voor het koolhydraatarm dieet. Lees hier alle reviews en reacties. Lees hier verder: Ervaringen met ons koolhydraatarm dieet

Het verhaal en de lessen van Mariska
Het verhaal en de lessen van Mariska

Het is geen dieet maar een levensstijl. Hierdoor is het zo makkelijk vol te houden. Het is makkelijk toepasbaar in het leven met een jong gezin en ook met mijn onregelmatige diensten. Gezondheidswinst voor mij; het gewicht wat weg is, ik ben zelfs sp Lees hier verder: Mariska KnobbeIs na 2 zwangerschappen 25 kilo afgevallen

Traybake met pompoen
Recept: Traybake met pompoen

Traybake met pompoen, kippendij en broccoli. Lees hier verder: Traybake met pompoen

Meer waardevolle informatie ontvangen?

Ontvang nu de laatste updates over het koolhydraatarm dieet in je mailbox.

Schrijf je hier gratis in!

Socials - Like ons!

low carb recepten