logo mobiel

Ongeraffineerde suiker

Door: Lisa

Ongeraffineerde suiker, ook wel natuurlijke suiker genoemd, wordt wel bewerkt in de fabriek maar niet gezuiverd. Daarom behoudt het zijn natuurlijke vorm en kleur (bruin) en bevat het vaak nog een klein percentage aan voedingsstoffen. Dit zijn allerlei vezels, mineralen, enzymen en vitaminen die het lichaam helpen bij de vertering van de suiker.

Palmsuiker, kokosbloemensuiker, ahornsiroop en honing behoren tot de natuurlijke suikers. Het verschil tussen natuurlijk en geraffineerde suiker is de glycemische index van de vormen. Natuurlijke suiker worden als gezonder gezien omdat de GI hiervan lager zou zijn.

Ga hier terug naar de kennisbank

Interessante artikelen voor een koolhydraatarme levensstijl:

Gevulde paprika met ei
Recept: Gevulde paprika met ei

Een eenvoudig koolhydraatarm recept, gevulde paprike met ei. Ideaal als snel ontbijt, meenemen als lunch en vele variaties mogelijk door het toevoegen van groenten en kruiden. Lees hier verder: Gevulde paprika met ei

Over koolhydraatarmdieet.nl
Over koolhydraatarmdieet.nl

Alle artikelen in de categorie over koolhydraatarmdieet.nl staan hier vermeld. Lees hier verder: Artikelen in de categorie "Over ons"

Veelgestelde vragen over het koolhydraatarm dieet
Veelgestelde vragen over het koolhydraatarm dieet

Wat zijn de meest gemaakte fouten in het koolhydraatarm dieet? Mag brood nog wel en kun je snel afvallen met koolhydraatarm eten? Lees hier alle antwoorden Lees hier verder: Veelgestelde vragen over het koolhydraatarm dieet

Meer waardevolle informatie ontvangen?

Ontvang nu de laatste updates over het koolhydraatarm dieet in je mailbox.

Socials - Like ons!

low carb recepten