logo mobiel

Vezels

Door: Lisa

Een gezonde spijsvertering heeft voldoende voedingsvezels nodig om goed op gang te blijven. Vezels zorgen ook voor een verzadigd gevoel in je maag. Het advies is om dagelijks zo'n 30 to 40 gram voedingsvezels binnen te krijgen. Daar kun je voor zorgen door volkoren producten, groente, fruit en peulvruchten in je voedingspatroon dit zijn natuurlijke bronnen die veel vezels bevatten. Dat komt omdat voedingsvezels met name voortkomen uit de celwand van planten.

Ga hier terug naar de kennisbank

Interessante artikelen voor een koolhydraatarme levensstijl:

Koolhydraatarme ovenschotel recepten
Koolhydraatarme ovenschotel recepten

Koolhydraatarme ovenschotel recepten met gehakt, tomaten, courgette, pompoenbladeren, kaas en meer koolhydraatarme ingrediënten. Ideaal als snelle koolhydraatarme maaltijd. Lees hier verder: Koolhydraatarme ovenschotel recepten

Kipburgers
Recept: Kipburgers

Deze kipburgers kun je zelf eenvoudig maken van kipgehakt en kruiden. Ook de frisse dipsaus met knoflook, die erg lekker is, kun je super snel maken. Lees hier verder: Kipburgers

Sticky bloemkoolroosjes met teriyaki marinade en zoetzure groenten
Recept: Sticky bloemkoolroosjes met teriyaki marinade en zoetzure groenten

Bloemkoolroosjes zijn koolhydraatarm, bekijk nu dit recept voor een lekkere sticky variant met teriyaki marinade met zoetzure groenten. Lees hier verder: Sticky bloemkoolroosjes met teriyaki marinade en zoetzure groenten

Meer waardevolle informatie ontvangen?

Ontvang nu de laatste updates over het koolhydraatarm dieet in je mailbox.

Socials - Like ons!

low carb recepten