logo mobiel

Glycemische Index

Door: Lisa

Om te bepalen of een product in de snelle of langzame categorie valt, wordt gekeken naar de Glycemische index (GI) en de Glycemische lading (GL) van het voedingsmiddel. De GI geeft via een getal aan hoe snel deze koolhydraten door het bloed worden opgenomen, een laag getal staat voor een langzame verwerking en een hoog getal betekent een snelle opname.

Via de GL wordt de hoeveelheid bepaalt die je gebruikt van een product. Door deze beide te berekenen kom je tot een eindresultaat van het totale aantal koolhydraten. Als je nog meer wilt weten over dit onderwerp, bekijk dan dit artikel over de glycemische index.

Ga hier terug naar de kennisbank

Interessante artikelen voor een koolhydraatarme levensstijl:

Vetpercentage berekenen
Vetpercentage berekenen

Met deze tool kun je eenvoudig jouw vetpercentage berekenen op basis van je gewicht, buikomtrek, lengte en heupomtrek. Lees hier verder hoe je zelf je vetpercentage kunt meten. Lees hier verder: Vetpercentage berekenen op basis van gewicht, taille en lengte

Ontbijttaart met blauwe bessen
Recept: Ontbijttaart met blauwe bessen

Probeer nu dit koolhydraatarm recept voor een heerlijke lowcarb ontbijttaart met blauwe bessen. Ideaal als lekker en gezond ontbijtje. Lees hier verder: Lowcarb ontbijttaart met blauwe bessen

Koolhydraatarme maaltijd salade
Recept: Koolhydraatarme maaltijd salade

Wil je een gezonde salade maken? hier vind je een koolhydraatarme maaltijdsalade die goed vult, waardoor je geen honger zult hebben en gezond kunt eten. Lees hier verder: Koolhydraatarme maaltijd salade

Meer waardevolle informatie ontvangen?

Ontvang nu de laatste updates over het koolhydraatarm dieet in je mailbox.

Socials - Like ons!

low carb recepten