logo mobiel

Glycemische Index

Door: Lisa

Om te bepalen of een product in de snelle of langzame categorie valt, wordt gekeken naar de Glycemische index (GI) en de Glycemische lading (GL) van het voedingsmiddel. De GI geeft via een getal aan hoe snel deze koolhydraten door het bloed worden opgenomen, een laag getal staat voor een langzame verwerking en een hoog getal betekent een snelle opname.

Via de GL wordt de hoeveelheid bepaalt die je gebruikt van een product. Door deze beide te berekenen kom je tot een eindresultaat van het totale aantal koolhydraten. Als je nog meer wilt weten over dit onderwerp, bekijk dan dit artikel over de glycemische index.

Ga hier terug naar de kennisbank

Interessante artikelen voor een koolhydraatarme levensstijl:

Zijn koolhydraten ongezond
Zijn koolhydraten ongezond

Zijn koolhydraten nou de echte dikmakers of zijn dat vetten? Lees hier de waarheid over koolhydraten en het koolhydraatarm dieet Lees hier verder: Zijn koolhydraten ongezond

Medische aandoeningen en het koolhydraatarm dieet
Medische aandoeningen en het koolhydraatarm dieet

Heb je hormoonproblemen, hoge bloeddruk, nierproblemen of last van je schildklier dan kun je het koolhydraatarm dieet prima volgen met deze tips. Lees hier verder: Medische aandoeningen en het koolhydraatarm dieet

Mozzarella met tomaat en sla
Recept: Mozzarella met tomaat en sla

Een snel koolhydraatarm recept met mozarella, tomaat, sla en verse basilicum. Heerlijk als ontbijt of lunch Lees hier verder: Mozzarella met tomaat en sla

Meer waardevolle informatie ontvangen?

Ontvang nu de laatste updates over het koolhydraatarm dieet in je mailbox.

Socials - Like ons!

low carb recepten