logo mobiel

Macronutriënten

Door: Lisa

Macronutriënten zijn koolhydraten, eiwitten en vetten. Oftewel de 3 grootste en belangrijkste voedingsstoffen die ons lichaam nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Daarom is het belangrijk dat in onze voeding alle macronutriënten vertegenwoordigd zijn. Er zijn 3 macronutriënten, dit zijn de enige voedingsstoffen die ons lichaam energie kunnen geven.

Afhankelijk van bijvoorbeeld je mate van beweging, je bouw, je gewicht of een lichamelijke aandoening kan de samenstelling van koolhydraten, eiwitten en vetten in jouw voedingspatroon verschillen van dat van iemand anders.

Bij het volgen van een koolhydraatarm dieet betekent dit logischerwijze dat het aantal koolhydraten in verhouding lager is dan gemiddeld en vaak wordt aangevuld met extra eiwitten en gezonde vetten.

Ga hier terug naar de kennisbank

Interessante artikelen voor een koolhydraatarme levensstijl:

Koolhydraatarme recepten
Recept: Koolhydraatarme recepten

Deze koolhydraatarme recepten zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel en helpen bij gezond afvallen in het koolhydraatarm dieet. Lees hier verder: Koolhydraatarme recepten in het koolhydraatarm dieet

Gevulde paprika
Recept: Gevulde paprika

Bekijk dit heerlijke koolhydraatarm recept gevulde puntpaprika. Gezond en lekker met veel groenten en gehakt. Lees hier verder: Gevulde paprika

Koolhydraten tabel en Koolhydraten lijst
Koolhydraten tabel en Koolhydraten lijst

Deze koolhydraten tabel geeft aan hoeveel gram koolhydraten er in elk product zitten. Hoeveel gram eiwitten, vetten en vezels wordt ook vermeld. Lees hier verder: Koolhydraten tabel

Meer waardevolle informatie ontvangen?

Ontvang nu de laatste updates over het koolhydraatarm dieet in je mailbox.

Socials - Like ons!

low carb recepten