logo mobiel

Ik ben op gewicht hoe nu verder

Door: Lisa

Ik heb mijn streefgewicht bereikt

Als je eenmaal je streefgewicht hebt bereikt, kun je gewoon blijven doen wat je al doet. In het geval dat je toch blijft afvallen, zou je je kcal inname wat kunnen verhogen, bijvoorbeeld met 150 extra kcal per dag. Haal deze extra kcal vooral uit vetten, zoals een extra lepel olie over je salade, wat extra blokjes kaas gedurende de lunch of een lekker toetje met bijvoorbeeld mascarpone. Let wel op met extra tussendoortjes, aangezien meer eetmomenten extra pieken in je bloedsuikerspiegel kunnen veroorzaken.

Koolhydraatinname langzaam verhogen

Voor sommigen werkt het ook om je koolhydraatinname met 5 gram per week te verhogen en dan te starten met het toevoegen van extra groenten en fruit. Houd hierbij je lijf goed in de gaten en kijk hoe het op de extra koolhydraten reageert, want extra koolhydraten betekent extra suiker. Zodra je merkt dat je bloedsuikerspiegel weer gaat schommelen, kun je er beter voor kiezen om je kcal wat op te hogen en dus niet je khd. Deze manier zorgt er ook eerder voor dat je terug gaat vallen in je oude eetpatroon, aangezien je lichaam weer gaat wennen aan de extra suikers en automatisch ook weer meer om suiker gaat vragen.

Probeer koolhydraatbeperkt in plaats van koolhydraatarm

Heb je de afgelopen periode koolhydraatarm gegeten, zou je nu over kunnen stappen naar koolhydraatbeperkt. Begin eerst eens met 2 dagen in de week khb en als dit goed gaat, kun je dit verder gaan opbouwen.

Is deze vraag ook nuttig voor je vrienden? Deel deze pagina:

Vergelijkbare vragen over het koolhydraatarm dieet

Wat is basic metabolic rate en waarom mijn BMR berekenen?

Basic metabolic rate geeft een indicatie hoeveel calorieën jij in rust verbrand. Dit vormt de basis voor je voedingspatroon. Lees hier verder: Wat is basic metabolic rate en waarom mijn BMR berekenen?

Waarom moet ik meer gezonde vetten eten?

Vetten zijn belangrijk in het koolhydraatarm dieet. Met name de onverzadigde vetten moet je meer gaan consumeren. Lees hier verder: Waarom moet ik meer gezonde vetten eten?

Ik ben op gewicht hoe nu verder?

Met de volgende tips lukt het jou om op gewicht te blijven nadat je succesvol bent afgevallen. Lees hier verder: Ik ben op gewicht hoe nu verder?

Ga terug naar alle vragen over het koolhydraatarm dieet

Meer waardevolle informatie ontvangen?

Ontvang nu de laatste updates over het koolhydraatarm dieet in je mailbox.

Socials - Like ons!

low carb recepten