Afvallen met een Koolhydraatarm dieet

Voor alle vragen omtrent koolhydraatarmdieet.nl kunt u hieronder terecht. Een vraag sturen is geheel vrijblijvend dus twijfel niet om contact met ons op te nemen. We doen ons best om uw vraag zo goed en zo snel mogelijk te beantwoorden. Wilt u liever een e-mail sturen dan kan dat naar:

Naam

E-mail

Onderwerp

Bericht

Anti-spam check: 2 + 3 = ?

Calorieën

Calorieën zijn de maatstaf voor energie. Dus 500 kcal zijn 500 (kilo) calorieën. Calorieën zijn dus geen voedingstoffen zoals eiwitten, koolhydraten en vetten. De dagelijke hoeveelheid calorieën die wordt aangeraden voor een vrouw is 2000 calorieën en voor de man is dit 2500 calorieën. Zit jij rond deze hoeveelheid?

Koolhydraten

Koolhydraten zijn suikers en zetmeel. Het is niet zo dat suikers altijd slecht zijn. Je lichaam zet de suikers om in glucose en daarop kan je lichaam functioneren. Als je te veel en te vaak koolhydraten eet die snel worden omgezet in glucose dan slaat je lichaam dit op als (vet)reserves waardoor je aankomt. 3 typen koolhydraten

Eiwitten

Eiwitten (proteïnen) zijn essentiële bouwstenen voor je lichaam, eiwitten vind je onder andere terug in vlees, vis, schaal- en schelpdieren, eieren, groenten en in mindere mate in bonen. Eiwitten zijn onmisbaar voor het aanmaken van bloed, kraakbeen, hormonen, haar en nagels. Ook zorgen eiwitten voor de opbouw van spieren en het herstel van spieren.

Vetten

Onverzadigde vetten hebben in tegenstelling tot andere vetten een positief effect op je gezondheid en zijn te vinden in noten, zaden, vis, avocado en olijfolie. Verzadigde vetten vind je onder andere terug in snacks uit de frituurpan of bak- en braadvet uit de pan. Deze verzadigde vetten hebben een negatief effect op je gezondheid.