Afvallen: 75% voeding, 25% sport


Zoals de titel aangeeft bestaat afvallen voor 75% uit je voeding en voor 25% uit sport en beweging. Je kunt namelijk prima 5 of 10 kilo afvallen zonder te sporten, maar afvallen zonder gezonde voeding (en de juiste hoeveelheid) is praktisch onmogelijk. Daarom ligt over het algemeen de nadruk op voeding tijdens het afvallen, maar we zullen uitleggen waarom sport toch ontzettend belangrijk is om succesvol af te vallen.

afvallen

Voldoende sport en lichaamsbeweging is belangrijk tijdens het afvallen omdat je spieren opbouwt. Dit zorgt ervoor dat je een fit lijf hebt met mooie contouren. Voor de man is dit natuurlijk een sixpack, gespierde armen en een sterke torso. Voor de vrouw betekent dit een platte buik, ronde billen en slanke benen. Sporten zoals: hardlopen, zwemmen en krachttraining zijn zeer goed om af te vallen omdat je veel calorieën verbrandt in korte tijd. Krachttraining heeft het voordeel van een lange 'after-burn'. Dit betekent dat nadat je hebt getraind je tot wel 12 uur na je training calorieën blijft verbranden. Veel mensen weten dit niet, maar krachttraining en afvallen is dus een zeer goede combinatie.

Sporten voor een jonge/strakke huid

Regelmatig sporten houdt je huid strak en je huidskleur is mooier door een betere doorbloeding. Tevens is huid elastischer als je regelmatig sport. Door te sporten krijg je een flexibeler lijf waardoor je ook minder last zult hebben van rugpijn bijvoorbeeld.

Sporten verbetert je stemming en humeur

Als je regelmatig sport krijg je een positiever zelfbeeld waardoor je gelukkiger bent met jezelf en steeds meer aankunt in je leven. Als je doorzet met sporten dan heb je een goede ervaring dat je als het moeilijk wordt je echt kunt doorzetten om hetgeen te bereiken wat je wilt bereiken. Als je fit bent slaap je beter en sta je ook beter op. Je algemene humeur wordt beter en je stemming zal ook minder wisselen. Je krijgt een positievere kijk op je leven.

Ziekten en aandoeningen voorkomen

Sporten zorgt voor een betere bloedsomloop en sterkere longen. Omdat je met sporten je hart traint(je hart is ook een spier) wordt deze steeds sterker als je sport. Hoe meer je sport hoe meer je hart in staat is om je bloed met zuurstof rond te pompen tot alle uiteinden van je lijf. Hierdoor kun je langer leven en verminder je de kans op hartkwalen. De kans op een beroerte is lager voor mensen die sporten, tevens verlaagt sporten je bloeddruk. Sporten gaat dan ook zeer goed samen met een koolhydraatarm dieet.

Uitlaatklep

Sporten is voor veel mensen de ideale uitlaatklep. Iedereen heeft wekl eens frustraties die te maken hebben met familie, werk, vrienden, je partner of andere zaken. Het is ontzettend lekker om dat allemaal even te vergeten en je lekker uit te leven in de sport die jij leuk vindt. Doordat je aan het opletten bent en je sport zo intens mogelijk beleeft vraagt het al je aandacht. Zowel fysiek als mentaal ben je met je sport bezig en daarom is het echt de ideale uitlaatklep.

Hoe meer energie je geeft, hoe meer je krijgt

Dit is een waarheid als een koe als het op sporten aan komt. Hoe meer energie je geeft tijdens het sporten hoe meer energie je terugkrijgt. In eerste instnatie kost sporten best wat moeite en kun je flink gaan hijgen en echt uitgeput zijn. Maar als je de volgende keer weer gaat sporten dan heb je je grens alweer verlegt en kun je je grens opnieuw een stukje verleggen. Totdat je na een paar weken je echt een stuk beter voelt want je weet nog goed toen je begon met sporten en je zo snel uitgeput was. Nu voel je echt goed over jezelf! Een gevoel van trots en levenslust. Je bent klaar voor nieuwe uitdagingen.

Sporten is leuk! Niet denken, maar doen

Sporten kan individueel, maar ook in teamverband. Het heeft allebei voordelen. Individueel sporten zoals hardlopen kan waar en wanneer je wilt op je eigen tempo en zo lang als jij zelf wilt. Daarna lekker douchen en relaxen. Als je in teamverband gaat sporten ontmoet je leuke mensen met een gezamelijke interesse. Dit zorgt voor leuk sociaal contact. Het voordeel van sporten in teamverband is dat je minder snel zult afhaken want de mensen in je team rekenen op je. Ideaal tijdens het afvallen met een koolhydraatarm dieet.

Wil je ons complete sport en dieetplan ontvangen? Vul dan nu je naam en e-mailadres in:


Het koolhydraatarmdieet dieetplan:

koolhydraatarm dieet

Koolhydraatarm recept 14 (bladzijde 13)

koolhydraatarme koekjes

Koolhydraatarm recept 19 (bladzijde 19)

koolhydraatarme salade

Koolhydraatarm recept 34 (bladzijde 23)

omelet

Koolhydraatarm recept 41 (bladzijde 32)

avocado koolhydraatarm

Koolhydraatarm recept 67 (bladzijde 41)

gezonde salade

Koolhydraatarm recept 88 (bladzijde 49)

carpaccio

Koolhydraatarmrecept 101 (bladzijde 56)

biefstuk koolhydraatarm

Koolhydraatarmrecept 112 (bladzijde 62)

koolhydraatarme muffin

Koolhydraatarmrecept 118 (bladzijde 68)

koolhydraatarm brood