Het Koolhydraatarm Dieet met Tips & Koolhydraatarme Recepten

Zaterdag, 27 Mei 2017


Helaas ben jij niet helemaal tevreden met je lijf. Dat is zonde want een gezond en slank lijf waar je trots op bent kan veel voor je betekenen. Een slank lijf is niet alleen mooier, maar het geeft ook meer energie, meer zelfvertrouwen en meer levenslust. Dan hebben we het nog niet eens over voordelen als een beter humeur, minder snel ziek worden, langer leven, complimenten krijgen op uw slanke lijf. Op deze site leest u alles over het koolhydraatarm dieet zodat u gezond en snel kunt afvallen met onze koolhydraatarme recepten.

Lees hier de reacties en ervaringen met ons koolhydraatarm dieet

Waarom is het koolhydraatarm dieet zo populair?

afvallen met het koolhydraatarmdieet

Het koolhydraatarm dieet is echt een populair dieet op het moment, dat komt omdat het een dieet is wat voor veel mensen ook écht werkt. Het koolhydraatarm dieet wordt over het algemeen ervaren als een makkelijk te volgen dieet wat je naar jouw eigen hand kunt zetten (zeker met de informatie op deze site). Het is ook een dieet dat je langere tijd zonder hongerevoelens kunt blijven volgen, het is dus geen crash dieet waarbij je jezelf uithongert. Dit komt omdat je veel voedingsmiddelen mag blijven eten en er veel lekkere alternatieven zijn voor koolhydraatrijke producten. Het enige wat je moet doen is ontdekken welke koolhydraatarme recepten jij lekker vindt. Zo zijn er ook genoeg voedingsmiddelen die een lage glycemische index hebben en daarom uiterst geschikt zijn in het koolhydraatarm dieet.

Wat zijn koolhydraten?

Koolhydraten zijn voornamelijk suikers (uitleg) en zetmeel (uitleg) en zitten in bijna alle voedingsmiddelen die we dagelijks binnenkrijgen. De belangrijkste functie van koolhydraten is het leveren van energie aan ons lichaam zodat je lichaam warm blijft, je kunt bewegen, nadenken en werken bijvoorbeeld. Het is dus niet zo dat koolhydraten per definitie slecht zijn. Maar waarom moet je dan minderen met koolhydraten? We leggen eerst uit wat er met koolhydraten gebeurt en wat ze precies doen.

In het kort: koolhydraten zijn suikers en zetmeel en zitten in bijna alle voedingsmiddelen

Suiker: alle koolhydraten zijn suikers want koolhydraten bestaan uit suikermoleculen (sachariden). Er zijn verschillende soorten koolhydraten zoals enkelvoudige, meervoudige en onverteerbare koolhydraten (vezels) die in het koolhydraatarm dieet belangrijk zijn. We zullen uitleggen wat je met die informatie moet en vooral wat jij met die informatie kan als je wilt afvallen.

Zetmeel: Zetmeel is een complexe koolhydraat. Als je lichaam zetmeel verteert, dan wordt het in de maag en darmen afgebroken en omgezet in glucose als het in je bloed komt. Via je bloed kan de glucose overal in je lichaam energie leveren. Zetmeel zit vooral in aardappelen en graanproducten (brood, rijst, mais), margarine, chocolade etc..

Koolhydraten; wat doen ze precies?

In hun natuurlijke staat worden koolhydraten in je darmen omgezet tot glucose, dat komt in het bloed als bloedsuiker en levert daarmee brandstof voor je lichaam. Heel handig dus, want je lichaam heeft net als een auto brandstof nodig om te functioneren. Het hormoon insuline zorgt ervoor dat de glucose wordt verplaatst van de bloedbaan naar cellen overal in je lichaam. Hoe meer glucose er in je bloed zit, hoe meer insuline je lichaam moet aanmaken. Te veel glucose(suiker) in je bloed leidt tot een te hoge bloedsuikerspiegel en dat is ongezond en gevaarlijk. Je lichaam probeert de glucose (van de koolhydraten in jouw voeding) snel uit je bloedbaan naar je cellen te verplaatsen. Gebeurt dat te veel en te vaak, dan kunnen je cellen die energie ook niet kwijt en wordt het opgeslagen als reserve (lichaamsvet). Als dit te vaak gebeurt worden je vetreserves zichtbaar en dan kom je in gewicht aan.

In het kort: koolhydraten worden door je maag en darmen omgezet in glucose en via het bloed verspreid. Koolhydraten zijn brandstof (energie) voor ons lichaam. Wordt deze energie niet verbruikt, dan wordt deze opgeslagen als reserve in de vorm van lichaamsvet.

Drie soorten koolhydraten en hun rol bij afvallen

We kunnen drie soorten koolhydraten onderscheiden: enkelvoudige koolhydraten (uitleg) die snel door je lichaam worden afgebroken, tweevoudige koolhydraten (uitleg) die ook redelijk snel worden omgezet in energie en complexe koolhydraten (uitleg) die langzaam worden afgebroken door je lichaam. De meest voorkomende koolhydraten zijn enkelvoudige en meervoudige. Het grootste verschil tussen deze twee soorten koolhydraten is de snelheid waarmee ze worden afgebroken en in het bloed komen.

Enkelvoudige koolhydraten (monosachariden)

zijn de kleinst mogelijke koolhydraatmoleculen, ze vormen de bouwstenen voor alle overige koolhydraten. De bekendste voorbeelden zijn druivensuiker en fructose (vruchtensuiker). Glucose ontstaat in ons lichaam bij de vertering van koolhydraten. Glucose kan je ook direct innemen, dan heet het druivensuiker of dextrose. De meeste suikers bestaan uit glucose of fructose of een mengsel daarvan.

Tweevoudige koolhydraten (disachariden)

Tweevoudige koolhydraten (disachariden) zijn opgebouwd uit twee met elkaar verbonden monosachariden. Het bekendste voorbeeld is suiker, de scheikundige naam voor suiker is sacharose. Melk bevat een andere disacharide: lactose of melksuiker. In tegenstelling tot suiker (sacharose) smaakt lactose niet zoet. In één glas melk zit ongeveer 9 gram lactose, dit is ongeveer evenveel als twee schepjes suiker en dus evenveel calorieën!

Complexe koolhydraten (polysachariden)

Complexe koolhydraten bestaan uit een groot aantal enkelvoudige koolhydraten. Meestal hebben ze geen zoete smaak en zijn niet oplosbaar in water. Zetmeel is bijvoorbeeld een complexe koolhydraat, maar ook voedingsvezels zijn complexe koolhydraten

Enkelvoudige koolhydraten worden erg snel afgebroken en worden vrijwel direct in het bloed opgenomen als glucose. In het koolhydraatarm dieet ga je dus minder enkelvoudige koolhydraten eten om te vallen. Eet je namelijk wel veel producten die rijk zijn aan enkelvoudige koolhydraten, dan komt iedere keer alle energie uit die voeding in één keer in de bloedbaan. Zoveel energie kun je op dat moment vaak niet gebruiken en dan wordt het uiteindelijk opgeslagen als vet. Het lichaam doet er een stuk langer over om meervoudige koolhydraten af te breken en om te zetten in energie. Dit zorgt ervoor dat je geleidelijk energie krijgt en is belangrijk als je wilt afvallen omdat er minder snel vetreserves worden aangemaakt en dus ook niet meer aankomt.

Lego blokjes en koolhydraten: Je kunt koolhydraten vergelijken met lego blokjes. Producten die bestaan uit meervoudige (complexe) koolhydraten zijn een complex bouwwerk van legoblokjes en het lichaam doet er lang over om ze af te breken tot losse blokjes en daar energie uit te halen (wat goed is). Enkelvoudige koolhydraten zijn simpele lego stukjes die je lichaam snel uit elkaar krijgt en daardoor te snel energie afgeven die je neit altijd gebruikt met onnodige vetreserves als gevolg.

Waarom minderen met koolhydraten?

Als je wilt afvallen is het belangrijk dat je de belangrijkste voedingstoffen (macronutriënten) voor ons lichaam kent, begrijpt wat ze doen en welke rol ze spelen bij het afvallen. Als je daar bewust van bent begrijp je ook hoe je makkelijker kunt afvallen en gezonder kunt leven en lekker te blijven eten. Jouw lichaam heeft dagelijks behoefte aan drie soorten macronutriënten: eiwitten (uitleg), vetten (uitleg) en koolhydraten. Koolhydraten zijn dus een belangrijk onderdeel van onze voeding want koolhydraten leveren brandstof aan ons lichaam. Als je wilt afvallen is het belangrijk dat je gaat minderen met koolhydraten die snel verteerd worden.

Vetten (zijn heel wat anders dan suiker). Vetten worden meestal onderverdeeld in onverzadigde (gezonde) vetten en verzadigde (ongezonde) vetten. Gezonde onverzadigde vetten (Omega 3 en Omega 9) zitten in zalm, kokos, avocado, veel onbewerkte noten en zaden. De ongezonde verzadigde vetten zitten in shoarmavlees, gebak, volle yoghurt, roomijs, frikandellen, harde margarine en vaak in worst.

Eiwitten (ook wel proteïnen genoemd) zijn essentiële bouwstenen voor je lichaam. Eiwitten vind je onder andere terug in vlees, vis, schaal- en schelpdieren, eieren, groenten en in mindere mate in bonen. Eiwitten zijn onmisbaar voor het aanmaken van bloed, kraakbeen, hormonen, haar en nagels. Ook zorgen eiwitten voor de opbouw van spieren en het herstel van spieren.

Vermijd deze producten die veel koolhydraten bevatten:

graanproducten
  • Witbrood en andere broodproducten
  • Witte rijst/pasta
  • Snoep en koekjes
  • Chips
  • Chocolade
  • Geraffineerde suiker
  • Prik limonade en andere frisdranken
  • Vruchtensappen
  • Magarine
  • Fruit/groente uit blik
  • Bewerkt vlees zoals hamburgers en worstjes
  • Ontbijtgranen die suiker bevatten zoals cornflakes
  • Kant-en-klaar maaltijden
  • Afhaal maaltijden (chinees, kebab, pizza)

In het kort: Als je wilt afvallen, vermijd dan bovenstaande producten. Dit betekent niet dat je geen koolhydraten meer mag eten of nooit meer kan snoepen! In ons dieetplan zul je veel koolhydraatarme snacks ontdekken die je wel kunt eten zonder dat je aankomt. Geen hongerlijden dus! Lees verder en ontdek onze lekkere koolhydraatarme recepten tussendoortjes.

Het koolhydraatarmdieet dieetplan:

koolhydraatarm dieet

Koolhydraatarm recept 14 (bladzijde 13)

koolhydraatarme koekjes

Koolhydraatarm recept 19 (bladzijde 19)

koolhydraatarme salade

Koolhydraatarm recept 34 (bladzijde 23)

omelet

Koolhydraatarm recept 41 (bladzijde 32)

avocado koolhydraatarm

Koolhydraatarm recept 67 (bladzijde 41)

gezonde salade

Koolhydraatarm recept 88 (bladzijde 49)

carpaccio

Koolhydraatarmrecept 101 (bladzijde 56)

biefstuk koolhydraatarm

Koolhydraatarmrecept 112 (bladzijde 62)

koolhydraatarme muffin

Koolhydraatarmrecept 118 (bladzijde 68)

koolhydraatarm brood

Het Uitgebreide Koolhydraatarm Dieetplan

Het dieetplan bestaat uit 3 onderdelen

We hebben een volledig koolhydraatarm dieet plan samengesteld bestaande uit voedingschema's, een boodschappenlijst en 150 koolhydraatarme recepten. De voedingschema's zijn samengesteld met recepten die terug te vinden zijn in het receptenboek waarbij sommige recepten makkelijk en snel klaar te maken zijn en anderen iets meer tijd vragen. Je kunt direct beginnen met afvallen en je zult veel nieuwe gerechten ontdekken die koolhydraatarm zijn. Bij aankoop ontvang je de volgende drie onderdelen.

  • Voedingschema's, boodschappenlijst en voorraadkast
  • Het receptenboek met 150 koolhydraatarme recepten
  • Bonusmateriaal (43 gezonde smoothie recepten en een afvallen buik instructieboek)

Voedingschema's

We hebben een volledig koolhydraatarm dieet samengesteld bestaande uit voedingschema's, boodschappenlijst en 150 recepten. De voedingschema's bestaand volledig uit recepten die terug te vinden zijn in het receptenboek.

voedingschema
eetschema koolhydraatarm dieet
koolhydraatarm dieet schema

Voorraadkast en Boodschappenlijst

We hebben een volledig koolhydraatarm dieet samengesteld bestaande uit voedingschema's, boodschappenlijst en 150 recepten. De voedingschema's bestaand volledig uit recepten die terug te vinden zijn in het receptenboek.

ingredienten koolhydraatarm dieet
boodschappen koolhydraatarm dieet

Het Koolhydraatarm Receptenboek

Ruim 150 Koolhydraatarme Recepten

In het receptenboek vind je koolhydraatarme ontbijt, lunch en diner recepten met afbeeldingen, ingredi&eum;nten en gedetailleerde bereidingswijze. In het boek staan ook recepten voor koolhydraatarme tussendoortjes (gezonde snacks) en bij-gerechten. Bij veel gerechten vind je ook een tip om variatie aan het gerecht te brengen zodat je het naar jouw eigen wensen kunt 'customizen'. De meeste gerechten zijn eenvoudig te bereiden, dus als je de stapsgewijze bereiding volgt, kan er niets fout gaan. Met de recepten zul je nieuwe smaken en lekkere koolhydraatarme gerechten ontdekken zodat je het afvallen voor jezelf makkelijker en leuker kunt maken.

Een kleine selectie uit de Koolhydraatarme ontbijt en lunch recepten

chocolade koolhydraatarm
havermoutcake
koolhydraatarme loempia's

Wat als je iets niet lekker vindt

Vind je het ene koolhydraatarme gerecht niet lekker, dan kun je makkelijk een variant proberen met een aantal andere koolhydraatarme ingrediënten. Vaak blijkt dat als iemand is afgevallen met het kolhydraatarm dieet, dat ze een aantal gezonde koolhydraatarme gewoontes blijven aanhouden in hun leven. Hierdoor krijg je meer beheersing over je eigen gewicht. En daar draait het om, uiteindelijk wil je een gezond en slank lijf waarbij je zelf keuzes kunt maken over wat je wel en niet wilt eten zonder weer aan te komen. Zo heb je controle over je eigen lijf en heb je geen last van het jojo effect.

Een kleine selectie uit de Koolhydraatarme diner recepten

garnalen koolhydraatarm
gebakken kip
zalmrol

Ervaringen van anderen met ons Koolhydraatarmdieet

Laat hier ook een reactie achter

reactie

Wendy op 2 mei, 2017 om 4:35

Door jullie koolhydraatarm dieet en mijn lichamelijke verandering ben ik echt een stuk zelfverzekerder geworden en vooral blij met mijn eigen lichaam. Ik eet (en snoep) nu veel gezonder en ik vind van sommige recepten de koolhydraatarme variant zelfs lekkerder dan de variant met veel snelle koolhydraten. Afvallen werkt echt met jullie dieetplan. Wendy
reactie

Vera op 29 april, 2017 om 4:08

Wat ben ik blij dat ik het roer heb omgegooid. Ik werd op een gegeven moment ook gek van mezelf, ik wilde zo graag maar het lukte me niet om blijven af te vallen. Telkens glipte mijn oude gewoonten weer terug in mijn leven en kwam ik weer aan. Ik heb gekozen voor een geleidelijke aanpak. Dus eerst 1 dag in de week, toen twee enzovoort. Nu eet ik 5 dagen koolhydraatarm en twee dagen eet ik wat ik wil. Heel fijn die 'cheat days'. Nu ben ik in staat om zelf mijn gewicht te handhaven en ben ik al 3 maanden op hetzelfde gewicht (59 kilo) waar ik met mijn lengte best wel tevreden mee ben. Ik kijk uit naar jullie volgende receptenboek!
reactie

Geert op 21 april, 2017 om 23:33

Wauw al die positieve reacties hier, ik moet zeggen dat mijn ervaring ook positief is. Ik denk dat het dieet ook zo goed werkt omdat je zelf ook leert verantwoordelijk te zijn en je ook bewust wordt van waar je dik van wordt (vooral van suiker en dus minder snel van vet). Dat bewustzijn heeft zeker bijgedragen aan mijn afvallen proces. Ik ben nu 12 kilo kwijt en wil er nog 7 afkrijgen. Ik doe het rustig aan, maar dat is voor mij prima anders val ik toch weer terug en krijg ik weer zo'n jojo effect. Bedankt.
reactie

Anne op 15 april, 2017 om 0:01

Ik was altijd onzeker over mijn buik en benen, veel kleren passen mij niet mooi en dat is wel wat ik graag wilde. Ik heb na veel diëten en pogingen om af te vallen het anders aangepakt. Ik heb eerst een dieet gezocht wat bij me past. En dat is absoluut jullie koolhydraatarm dieet. Ik ben al 11 kilo kwijt en ik bijna op mijn streefgewicht. Ik durf jullie dieetplan zeker aan te raden.
reactie

Stijn op 7 april, 2017 om 22:44

Ik vind het koolhydraatarm dieet een zeer fijn dieet omdat ik wel producten die rijk aan eiwitten mag eten. Omdat eiwitten mogen en ik naast het dieet ook ben gaan sporten is dat erg fijn dat ik tegelijkertijd ook mijn spieren kan behouden en zelfs opbouwen tijdens het afvallen. Er zijn veel recepten die daar geschikt voor zijn. Echt top!
reactie

Emanuel op 31 maart, 2017 om 22:32

Elke dag geniet ik lekker van die gezonde koolhydraatarme snacks. Op mijn werk is het erg handig om die snacks mee te nemen!
reactie

Hennie (kok) op 27 maart, 2017 om 22:08

Ik ben positief verbaasd door jullie creatieve oplossingen voor dressings en sausjes. Ik ben zelf kok en ik weet hoe ongezond deze vaak zijn. Erg creatief! Ik ben nu 1 week bezig en heb goede hoop. Hennie
reactie

Mark @ koolhydraatarmdieet.nl op 21 maart, 2017 om 9:41

Hoi Rob, Op dit moment nog niet, we zijn ermee bezig en zullen je op de hoogte houden als het fysieke boek wordt uitgeveven).
reactie

Rob op 15 maart, 2017 om 1:12

Is jullie dieetplan en receptenboek ook als fysiek boek beschikbaar?
reactie

Miss L. op 9 maart, 2017 om 19:50

Ik vind het zelf erg fijn dat ik kan variëren tussen de voedingschema's en niet perse een vaste volgorde hoef aan te houden (mag natuurlijk wel). Dat geeft mij veel vrijheid en daar kan ik goed mee omgaan. Kun je dat wat minder goed dan kun je gewoon de schema's volgen. My 2 cents.. Lianne
reactie

Bart Wester op 1 maart, 2017 om 20:26

Top dieet als je het mij vraagt, ik ben niet zo van die hypes met superfoods enzo, ben blij dat ik koolhydraatarm eet nu. Bart
reactie

Sabiha op 25 februari, 2017 om 17:39

Ik ben blij dat jullie de recepten met bereiding en ingrediënten gekozen hebben voor allerlei 'normale' ingrediënten die ik gewoon bij de supermarkt kan kopen. Dat vond ik zelf belangrijk omdat ik geen zin heb om allemaal speciaal zaken af te moeten gaan.
reactie

Maaike op 22 februari, 2017 om 21:10

Ik ben door mijn zwangerschap 10 kilo aangekomen en die ik blijven 'hangen'. Ik wilde heel graag weer een wat strakke buik en taille. Na 4 maanden het dieet gevold te hebben ben ik best wel tevreden, maar nog niet helemaal :) ik wil mijn oude kleren weer aankunnen.
reactie

Radmila op 15 februari, 2017 om 11:37

Ik ben fan van jullie recepten voor koolhydraatarme tussendoortjes. Ik houd namelijk van eten en dan hoef ik geen honger te lijden en kan ik toch afvalle.
reactie

Erica op 13 februari, 2017 om 5:09

Omdat jullie meerdere malen mijn vragen hebben beantwoord wil ik hier ook wel mijn ervaring delen. Het algemeen afvallen boek is duidelijk geschreven en daar heb ik ook veel kennis van opgedaan. Het dieetplan met voedingschema's en recepten bevalt me tot nu toe erg goed. Ik val af en ik ontdek nieuwe gerechten. Dat was mijn (hoge) verwachting ook. Nogmaals dank. Erica
reactie

Jessie op 9 februari, 2017 om 21:51

Super lekkere koolhydraatarme recepten, veel kende ik er nog niet! Elke euro waard!
reactie

Rick Konings op 4 februari, 2017 om 8:05

diëten werken in mijj eigen ervaring maar tijdelijk. Ik heb vaak last van het jojo effect. In de zomer ben ik fysiek op zich goed in vorm maar de afgelopen 3 jaar ben ik na de zomer toch elke keer langzaam 5-7 kilo aangekomen. Dit is de eerste winter dat ik dat heb kunnen voorkomen en ik heb het gevoel dat ik het ook zelf onder controle heb met jullie schema's en recepten. Thanks!
reactie

Jeroen op 26 januari, 2017 om 8:19

Ik heb voor het koolhydraatarm dieet gekozen omdat ik ook met mijn gezin rekening moet houden en niet elke dag een streng dieet kan volhouden. Het koolhydraatarm dieet was daarom een goede uitkomst omdat het gewoon gezond eten is en mijn man en kinderen het ook lusten (niet alles, maar het valt me reuze mee!) mijn conclusie: 9 kilo afgevallen en een gezonder gezin :)
reactie

Mark @ koolhydraatarmdieet.nl op 23 januari, 2017 om 16:36

Hallo Bram, bedankt voor je vraag. In de meeste recepten zitten wel wat koolhydraten, want je hebt dagelijks ook koolhydraten nodig want dat levert jou energie. Alle recepten zijn koolhydraatarm, en enkele zijn volledig koolhydraatvrij.
reactie

Bram op 14 januari, 2017 om 7:24

Ik had een vraag over de recepten in het koolhydraatarme receptenboek, zijn dit allemaal recepten met 0 gram koolhydraten of zitten er wel koolhydraten in, want het lijkt me niet gezond om 0 gram koolhydraten binnen te krijgen. Groeten Bram
reactie

Cindy op 9 januari, 2017 om 5:14

Na mijn zwangerschap wilde ik snel afvallen maar dat viel tegen door alle extra energie die mijn kleine opeist. Op aanraden van mijn vriendin heb ik jullie koolhydraatarm dieetplan aangeschaft. Omdat ik voor mijn zwangerschap nooit last heb gehad van overgewicht was voor mij het boek over succesvol afvallen erg handig. Met name het stuk over de voeding industrie was voor mij wel een eye-opener. Ik volg nu 1,5 de voedingschema's en dat gaat goed. Ik ben afgevallen maar merk ook resultaat dat mijn broeken wat losser zitten. Aanrader dus wat mij betreft.
reactie

Willem op 31 december, 2016 om 23:08

Ik dacht dat ik altijd te weinig sportte en daarom niet kon afvallen. Nu begrijp ik dat succesvol afvallen voor 75% uit voeding bestaat en maar 25% uit sport. Mijn aandacht is dus verlegd naar lekker maar wel koolhydraatarm eten. Dankjewel voor deze les (en de recepten!)
reactie

Jannie H. op 24 december, 2016 om 18:58

ik vind mezelf al 10 jaar te 'vol'. Met name rond mijn buik was ik te dik. Ik wilde graag afvallen, maar dit lukte telkens maar tijdelijk. Snel 4 kilo afvallen met een crash dieet lukte wel maar snel viel ik terug. Achteraf is de oplossing simpel: mijn hele levensstijl veranderen. Jullie receptenboek met koolhydraatarmerecepten is de basis hiervoor geweest!
reactie

Ruud op 16 december, 2016 om 7:11

Jullie hebben mij gevraagd mijn ervaring te delen, bij deze mijn ervaring met jullie koolhydraatarm dieet. Een flexibel dieet waarbij de nadruk niet ligt op het aantal calorieën dat je binnenkrijgt, maar wat voor calorieën je binnen krijgt. Ik merkte dat ik veel te hoog zat in producten en voedingsmiddelen vol met suiker (voornamelijk snelle koolhydraten). Dit heb ik veranderd in het eten van meer voedingsvezels en complexe koolhydraten. Daarmee ben ik nu 6 kilo afgevallen en het fijnste voor mijzelf is dat ik geen honger hoef te lijden. Groet, Ruud
reactie

Lida Geraerts op 9 december, 2016 om 3:14

Ik ben 5 maanden geleden met het koolhydraatarm dieet begonnen. Mijn doelstelling was om 10 kilo af te vallen. Nou in de eerste 3 weken ben ik 3 kilo afgevallen, daarna ging het wat langzamer en ben ik ook op vakantie geweest. Na mijn vakantie ben ik weer vol motivatie verder gegaan. Na twee maanden was ik 5 kilo afgevallen en daarna elke maand 1,5 kilo eraf. Nu ben en blijf ik mooi op mijn ideale gewicht van 58 kilo. De voedingschema's waren echt een goede Hulp voor mij als onervaren afvaller. Bedankt!

Laat ook een reactie achter

Het Koolhydraatarm dieetplan bestellen

 Veilig betalen via uw eigen bank:

Vul uw gegevens in om te bestellen:

Voornaam: *

Achternaam: *

E-mailadres: *

Klik op 'bestelling plaatsen' en kies dan uw betaalmethode en bank.